Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
21
Zawieszenie / Amortyzatory Bilstein B8 Sport
Ostatnia wiadomość przez Radar - 01.03.2025, 00:43
Amortyzatory w pełni sprawne, wyjęte z Forda Focusa ST MK2 2007r. Cena za komplet 400 zł.
Amortyzatory Bilstein B8 Sport
Numer katalogowy części: 24-196550
Kod produktu: 034624196550
Specyfikacja techniczna produktu
Rodzaj zawieszenia: standardowe
Typ samochodu: Samochody osobowe
Rodzaj amortyzatorów: Ciśnienie gazu
Typ amortyzatora: Amortyzator nie podtrzymujący sprężyny
System tłumienia drgań zawieszenia: rura pojedyncza
Strona zabudowy: Oś tylna
Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
Wersja TecDoc: 2306
22
Turbo / Oryginalna Turbosprężarka Ford...
Ostatnia wiadomość przez Radar - 01.03.2025, 00:40
Turbosprężarka wyjęta z Forda Focusa MK2 ST 2007r. w 100% sprawna, nr 53041019665
Regenerowana w 2019 r
23
Off-topic / ** Stacja diagnostyczna w W-w...
Ostatnia wiadomość przez AlexeyCUm - 20.02.2025, 09:23
**  Gdzie w Warszawie można znaleźć rzetelną i niedrogą stację diagnostyczną specjalizującą się w problemach z Fordami?  Szukam kogoś, kto posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie, a przede wszystkim potrafi diagnozować problemy skomplikowane (np. z silnikiem 2.5T).
 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Programs as SaaS
24
Tuning silników benzynowych wolnossących / ChipTuning st220 pomoc
Ostatnia wiadomość przez Masaj - 15.02.2025, 22:16
Witam,

Zwracam się do Was z prośbą o udostępnienie pliku Damos lub jakichkolwiek wskazówek dotyczących chiptuningu naszych stków

Swoją przygodę z WinOls rozpocząłem już jakiś czas temu, ale do tego konkretnego sterownika nigdzie nie mogę znaleźć pliku Damos (mapp pack) ani innych materiałów. Dlatego zwracam się z prośbą o udostępnienie takiego pliku lub jakichś podpowiedzi.

Ewentualnie, jeśli ktoś ma już zmodyfikowany plik, chętnie bym go przeanalizował, aby zobaczyć, gdzie zostały wprowadzone zmiany. Dzięki temu wiedziałbym, gdzie szukać i jak edytować mapy.

Z góry dziękuję za pomoc! 😊
25
Nasze Fordy / Odp: Ford Fiesta MK8 ST3 2019 ...
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 04.02.2025, 11:49
LC bajka, tak samo wbijanie biegów na postoju co na oryginalnej i drugiej powodowało "skok" silnika. A co do chlapaczy wyczaiłem w końcu na tym polega różnica w tylnych które są opisane jako do 2019/06...otóż w moim zderzaku brakuje wystającego plastiku który robi za mocowanie dla trzech spinek...i nie mogę tak po prostu znaleźć starszego zderzaka i zamienić, bo mój jest w kolorze Agate Black, a starsze występują jako Shadow Black więc bez malowania by się nie obyło...może kiedyś.
26
Nasze Fordy / Odp: Ford Fiesta MK8 ST3 2019 ...
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 31.01.2025, 09:06
W końcu trafiła mi się dziura u mechanika i w kilka minut zamontowałem poduszkę silnika/skrzyni firmy Pumaspeed, wersja V2.
Pierwsze wrażenia? Mniejsza bezwładność (?) silnikach przy normalnej jeździe/ruszaniu.
ALE
Jazda ekonomiczna jest prawie nie możliwa. Wibracje przenoszą się na całą budę i brzmią trochę jak dziurawy wydech. Jeśli lecisz 80 na godzinę pod górkę, to jest okropnie. To samo, ale na 3-4 biegu pewnie byłoby trochę lepiej, ale nie testowałem tego jeszcze.
(zrobiłem dosłownie 50km)
Jazda agresywna jest w porządku, tyle można się spodziewać po tym wynalazku. Kiedy pracuje się w zakresie 2,5k-4k obrotów silnik aż tak nie rozchodzi się dźwiękowo po budzie jak przy niższych prędkościach obrotowych.
Jazda w trasie...120 i 130 ma jakiś dziwny rezonans, można go usunąć delikatnie przytrzymując otwartą przepustnicę (raczej nie usiądę nad Forscanem i nie będę patrzył ile jest tam w procentach konkretnie). Przy 140 jest akurat lepiej. Póki jedzie się po prostym jest nieźle.
Idle...wyczuwalne wibracje, ale bez dźwięku, więc nie wkurza.
Muszę jeszcze sprawdzić jak będzie się zachowywał LC z nią.

Daję jej na razie 4k tysiące km. Tyle zostało do wymiany oleju. Na daily to już się średnio nadaje przy moich potrzebach, czyli 100km dziennie + mama jako pasażer. Jako zabawka spełnia co musi. Albo zostaje i przesiądę się na Volvo w gazie po prostu, albo pójdzie pod młotek (jako ciekawostkę dodam, że pasuje ona też do silnika 1.0, jedyna poduszka z taką funkcjonalnością) lub na specjalne okazje.

BTW, po drodze tutaj była kolejna wymiana oleju, zamontowałem wkład K&N i wymieniłem płyn hamulcowy. W planie na ten rok dorwać chlapacze z ST-Line, nowe opony letnie (myślę czy wywalić kasę na Continentale lub Michelina, czy Hancook, Vredenstein lub Pirelli...Ventusy mnie zainteresowały szczerze mówiąc) i może komplet kół zimowych (jak w pierwszym poście, felga 17 z ST2 z oponą 205/45/17, tutaj raczej w ciemno Nokian)
27
Tuning silników benzynowych turbo / Focus Mk2 st stage 3?
Ostatnia wiadomość przez threey - 14.01.2025, 06:50
Siemka. Ile może mi wypluć koni po dobrej mapie po tych modyfikacjach? Do tego jeszcze niedługo wjedzie wastegate z turbosmart i może kiedyś w przyszłości hybryda zwykłego turbo od st .

Wtryski 440, świece i cewki (wszystko z rsa)
Sprzęgło RS
chłodzenie wody i oleju wymienione na lepsze
Intercooler z fmica ( bodajże stage 2)
Większość przewodów silikonowych z większym przepływem
Decat, środkowy usunięty, downpipe 3 cale.
Stożek RamAir
Zablaszowany silnik, czyszczony po remoncie i wymianie wału na ciut nowszy
Nowe koła zmiennych faz rozrządu świeżo po regulacji zaworów itp

Czy ktoś ma pojęcie ile powinno mniej więcej być koni po dobrej mapie ?

Mam nadzieję, że czegoś nie pominąłem


28
Silniki benzynowe turbo / Opiłki w filtrze oleju 2,5 ST
Ostatnia wiadomość przez Mietek Kujawy - 10.01.2025, 12:26
Dziś byłem z moim fordem na wymienie oleju,w starym filtrze zobaczyliśmy sporo drobnych srebrnych opiłków? Czy z panewek? Czy opłaca się wymieniać? Czy lepiej szukać innego wozu? Silnik benzynowy 2,5 ST 220 KM HUBA 339 tyś przebiegu rok 2006, jakieś dwa lata temu był kapitalny remont silnika z powodu pękniętej tulei,Proszę o pomoc poradę pozdrawiam
29
Silniki benzynowe turbo / Odp: Jak ustawić rozrząd Focus...
Ostatnia wiadomość przez threey - 09.01.2025, 04:29
Cytat: Lymok w 31.12.2015, 13:31Rozrząd ogarnięty, wielkie DZIĘKI dla kolegi thomas198 :)

Wiem, że post stary ale poszukuję do niego również kontaktu , czy mógłby ktoś mi pomóc? Nie wiem gdzie szuka się użytkowników a również potrzebuje ustawić koła
30
Silniki benzynowe turbo / Dziura w silniku, POMOCY!
Ostatnia wiadomość przez Choody - 07.01.2025, 16:51
Witam,

Mam przeogromny problem, nie wiem czy trafiłem w dobry wątek.

Od ponad 7 lat posiadam Focus ST 2.0 250KM 2014 rok, 135tys przebieg, wersja amerykańska.

Robiłem pare miesięcy temu remont silnika, do tej pory nie wiem co było przyczyną.

Co było zrobione podczas naprawy:

- Wymiana turbosprężarki
- Docieranie zaworów oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych
- Wymiana pierścieni tłokowych
- Wymiana oleju, filtra oleju i filtra powietrza
- Planowanie głowicy
- Wymiana niezbędnych uszczelek
- Wymiana panewek korbowodowych

Silnik po po remoncie był docierany przez 1000km po czym został wymieniony olej.
Zrobiłem po tym jeszcze jakieś 3-4tyśkm, bez żyłowania, bo nie jeżdżę jakoś dynamicznie.

i... podczas jazdy ok 100km/h strzeliła dziura w silniku. Silnik na śmietnik.

Będę wzywał rzeczoznawcę, aby stwierdził, czy to była wina mechanika, który składał ten silnik...

Ale też nie wiem co zrobić dalej.
Czy warto wymieniać silnik?
Czy jedyna opcja przy wymianie silnika to wersja ta co była czyli R9D...?
Jaki to może być koszt...?

I jak myślicie, za ile mógłbym go w takim stanie teraz sprzedać, gdybym nic przy nim nie robił? Przyjmując, że auto w stanie bardzo dobrym i wszystko działa.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10