Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10
1
Silniki benzynowe turbo / Odp: [S-Max] Brak doładowania ...
Ostatnia wiadomość przez Camar0 - 02.11.2025, 10:24
Witam, specjalnie założyłem tutaj konto by odkopać ten temat. Mam podobny problem co kosiarz.
Mam mondeo MK4 z 2.5t, mam go już z 7 lat. W minione wakacje zaczął pojawiać mi się ten problem. Zazwyczaj między dwa a trzy tysiące auto szarpie i słuchać jak turbina upuszcza powietrze. Zazwyczaj jak jeżdżę spokojnie to da się uniknąć tych problemów. Świece profilaktycznie zmieniłem. Checka żadnego nie wywala, ale komputer zapisuje błąd zbyt wysokiego ciśnienia w turbinie. Mechanik mówi że najlepiej by wyciągnąć turbo i zawór blow off, ale to już zaczynają się spore koszty. Ktoś może wie o jakiej kostce mówił ten @kosiarz86 ?
2
Tuning silników benzynowych turbo / Odp: Czujnik MAP Bosch 0 261 2...
Ostatnia wiadomość przez T - 17.10.2025, 12:56
Nie wiem jak w Focusie, ale zasadniczo jeśli wartość doładowania zbliża się do zakresu pomiaru czujnika, to się go wymienia. Wszystko zależy od tego, jakie doładowanie planujesz.
3
Tuning silników benzynowych turbo / Czujnik MAP Bosch 0 261 230 49...
Ostatnia wiadomość przez Radar - 06.10.2025, 21:14
Witam
Czy ktoś ma bądź myślał o takim czujniku.
Znalazłem watek o tym na stronie forum Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.focusrs.org pod adresem Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://tiny.pl/dbp7hv7y.
Tam dowodzili, że potrzebują większego zakresu powyżej 300 kPa do swoich RSów MK3. Czy RS MK3 ma większe doładowanie niż MK2?
Czy dla ST à la RS MK2 z 380 KM to ma jakiś sens?

4
Tuning silników benzynowych turbo / Dobry tuner do silników 2,5T (...
Ostatnia wiadomość przez Radar - 05.10.2025, 20:09
Witam
Jakich tunerów możecie polecić do naszych silników 2,5T w Mazowieckim, ewentualnie cała reszta kraju?
5
Turbo / Intercooler AIRTEC Motorsport ...
Ostatnia wiadomość przez Radar - 05.10.2025, 12:51
 Używany w dobrym stanie intercooler AIRTEC Motorsport Stage 1
Rdzeń intercoolera to konstrukcja typu bar and plate o grubości 60 mm, zaprojektowana jako bezpośrednia zamiana dla oryginalnego elementu. W porównaniu do fabrycznego intercoolera (OEM), jest on dwukrotnie wyższy i o około 100 mm dłuższy, co daje 100% wzrost powierzchni czołowej (frontal area) i znacząco zwiększoną pojemność.
Te wymiary sprawiają, że intercooler jest zoptymalizowany pod kątem montażu w ograniczonej przestrzeni za zderzakiem, bez znacznego obciążania mocowań radiatora. Potwierdzone testy pokazują poprawę wydajności: z 275 KM/350 lb ft (OEM) do 296 KM/390 lb ft, z obniżeniem temperatury wylotowej z 66°C do 30°C.
Przybliżone wymiary:
Szerokość: 900 mm
Wysokość: 268 mm
Grubość rdzenia: 60 mm
Połączenia rur: 50 mm średnicy
 Cena 200 zł
6
Cytat: JanuszTomek :) w 24.04.2017, 18:03Dolot K&N już jest i muszę go odizolować od komory silnika ponieważ ciepłe powietrze to zło
Przepustnica z 2.3 też założona
Tak jak wspominałem lekko poprawiona głowica od strony ssącej, strona wydech na razie bez zmian
Udało mi się kupić całego Decata Millteka i mam rozwiercony kolektor wydechowy na 55 mm lecz nie mam flexi i co do samego flexi mam wątpliwości a dokładnie koszt to około 400 zł z toyosports a milltek to tyle co chiński kolektor więc kolektor to raczej rozsądniejsze rozwiązanie ponieważ w tym aucie poprawia bardzo dużo
Teraz szukam używanego millteka bo za nowego 1800 zł nie dam a chinol to 700-900 zł więc tyle co używany milltek :)
W planach jest kolektor ssący ten za 200 funtów podróbka coswortha i oczywiście wałki oraz całkowita obróbka głowice
Zobaczymy ile pokaże po strojeniu i będę myślał co dalej kupić ale kolektor wydechowy w pierwszej kolejności :)

« Dodane: 24.04.2017, 18:18 »

Z wagą ciężko będzie mi walczyć ponieważ auto musi pozostać 5 osobowe :/
Co do kolektora to poprawi ale moc a gorzej wpłynie na moment przy niskich obrotach
Sporo o tym czytałem i prawdę mówiąc najlepszy byłby kolekto mountune ale jest po prostu za drogi
Niestety albo idziemy w moc a co za tym idzie osiągi lub w moment czego efektem będzie elastyczność bo sam moment nie wystarczy do kręcenia dobrych czasów czego idealnym przykładem są diesle
Momentu w ........ a osiągi słabe lecz z każdą przyczepą pojedzie :D
Więc ja idę w moc ponieważ jest ważniejsza od momentu jeśli mówimy o sporcie i sprintach na 1/4 mili
Oczywiście moment i tak wzrośnie względem seryjnego :)
Zobaczymy jak to będzie wyglądać na wykresie i na liczniku ;)
Pozdrawiam

I jak poszło? Udały się mody?
7
Nasze Fordy / Odp: [Focus] Focus ST 08' / po...
Ostatnia wiadomość przez Adrian90 - 21.08.2025, 16:48
Oby bo Foczka miała dożywocie u mnie, chyba że sytuacja pozwoliłaby na zakup Rsa(co też się wydarzyło), ale to już tylko jako samochód weekendowy.
8
Nasze Fordy / Odp: [Focus] Focus ST 08' / po...
Ostatnia wiadomość przez T - 21.08.2025, 15:34
Oby nowy właściciel również o nią dbał.
9
Nasze Fordy / Odp: [Focus] Focus ST 08' / po...
Ostatnia wiadomość przez Adrian90 - 21.08.2025, 14:50
Nie wiem czy w ogóle ktoś jeszcze zagląda tutaj na forum ale zaczynam tutaj gdzie wszystko się zaczęło... Z bólem serca, po 10 latach użytkowania będę sprzedawał swoją Foczkę gdzieś za 1-2 miesiące.
10
Silniki benzynowe turbo / Odp: [Focus ST MK2] Po długim ...
Ostatnia wiadomość przez Thombike - 09.08.2025, 09:16
Jestem w trakcie...Potrzebuje jeszcze właściwego kabla do Foescana bo oczywiscie zwykły być nie mozę :D Ah te Fordy :D
1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10